MissVixen

2012-10-08
11:21:23

hälsolistan

Min idrottsbakgrund: Jag simmade från det att jag var liten tills jag gick i 8an. Himla roligt, men jag slutade då jag kände att det tog för mycke t tid av allt annat. Sen efter det har jag varit väldigt stilla fram tills 2006. Då Började jag träna med mitt ex som läste till sjukgymnast och som hade i uppgift att hjälpa en person med sina tränings och kostvanor. Den hösten gick jag ner 14 kilo och var supernöjd med mig själv! Jag fann glädjen i att träna och lovade mig själv att det alltid skulle vara så. Riktigt så blev det inte, men nu 2012 är jag på gång igen. Jag har redan i år gått ner 6-7kg och jag har ju som sagt ett mål att gå ner 5kg till. Gör jag det så är jag där jag var hösten 2006.

I mina öron när jag tränar: Oftast ingenting, men lyssnar jag på något så är det allt från pop till metal=)

I min träningsväska: Eftersom jag alltid duschar hemma så blir det bara vatteflaska, gymkort, lås till skåpet och träningsskor

Favoritmuskel: Baksida lår, rumpa

Mål med träningen: Att känna mig hälsosam, stark och bekväm i min egen kropp. Ett mer konkret mål är Göteborgsvarvet 2013.

Favoritövning: Squats och raka marklyft

Favoritmat: Sallader i olika former och tacos!

Mina inspirationskällor: Olika bloggar, riktiga människor som man ser på till exempel gymmet, Marcus för att han är så jäkla fokuserad och har kommit så sjukt långt!

Favoritkonditionsträning: Utomhuslöpning och bodystep

Favoritmellis: Keso med äpple och kanel

Då tränar jag allra helst: Söndag förmiddag när det är lugnt på gymmet, jag är utvilad och har ätit en bra frukost!

Mitt bästa kosttips: Ät hälsosamt unfder vardagarna och unna dig något på helgen. Ät hellre små portioner ofta än några få stora mål om dagen. Då undviker du fällorna när du blir hugrig.

Favoritlivsmedel: Ost och ägg

Mitt motto: lev nu och ta hand om dig själv

En fredagskväll unnar jag mig gärna: Rödvin och ost. Eller tacos=)

Hälsa för mig: Att ha balans i livet. Man ska må bra både i kropp och själ. Jag har lärt mig den hårda vägen att när man är stressad eller inte mår bra psykiskt så sätter det sig på en gång i kroppen.

Det här åt jag idag: Jag har bara hunnit med frukost än så länge, och eftersom jag är sjuk så lär det inte bli några lyxmål direkt. Gissar på att jag kommer göra nån sallad till lunch och kanske lite omelett till kvällen.

Därför tränar jag: För att jag mår så bra när jag gör det! Jag håller mig mycket frikskare, jag är piggare, sover bättre, äter bättre och det är sjukt kul! Jag älskar känslan av att knappt kunna gå hem från gymmet för att jag har tagit ut mig så mycket.

Min favoritfrukost: Här skulle listan kunna bli lång för jag älskar frukost! Vanligtvis äter jag en smothie gjord på 1,5dl lättkesella, 1,5dl minimjölk, ½ banan och lite bär. Till det äter jag ett ägg. Skulle jag vara sugen på nåt annat blir det ofta havregrynsgröt med hanel och ½ äpple i småbitar. Mjölk på det såklart och ett ägg bredvid.

Detta skulle jag vilja utöva: crossfit och trx

Så sover jag: Jag har ett enormt sömbehov så jqg sover minst 8h per natt för att må bra. Sover ofta väldigt lätt och blir väckt av minsta lilla ljud.

Detta klarar jag mig inte utan:  En stabil sport-bh. Träningen hade varit sjukt mycket mer obekväm utan det=) Och närhet! Det finns nog inget som kan få mig att må så bra som långa varma kramar!

Detta tränar jag allra helst i: Tights.Överdelen spelar inte så stor roll.

Glöm inte att...  ha roligt när du tränar och njuta av allt det fina i livet!

 

Kommentarer:

oh!
Jag snor den här om de är ok? :)

2012-10-10 @ 01:23:22
#2: Fanny

vilken rolig lista :)

2012-10-10 @ 16:32:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: