MissVixen

2012-02-16
13:23:49

fake it ´til you make it

Idag när jag vaknade så bestämde jag mig för att vara frisk! Jag gick upp och gjorde mig iordning, tog på mig kläder (andra än min onepiece), drog på mig det färggladaste läppstiftet jag har och åt frukost! Tänkte att jag kanske i alla fall ser lite friskare ut med en färgklick i ansiktet. Sen begav jag mig ut! Första gången jag fick andas utomhusluft sen i söndags och det var underbart!

Men vet ni, hela projektet gick lite åt skogen... Det går inte riktigt att bara bestämma sig för att bli frisk när man inte är det... Det hela resulterade i att en likblek Malin med tokröda läppar knatade runt kvarteret låtandes lite som en astma-atack. Och nu sitter jag här hemma igen helt slut och mår om möjligt lite sämre. Lite som gårdagens bad-projekt. Då tänkte jag att jag skulle bli frisk bara jag tog mig ett varmt bad, men det blev jag så utmattad av att jag inte kunde röra på mig på en halvtimme efteråt.

Det positiva av dagens äventyr var att det känns som det har vänt! Inte min influensa alltså, utan vädret! Det är fortfarande minusgrader och snö, men det var lixom nåt i luften som påminde om vår! Jag hann kika in på stadsmissionen med och köpte en tokfin weekend-väska för 30 kr. Det kallar jag kap! Jag kommer ju säkert vara fortsatt uttråkad imorgon så jag kan visa den då. Jag lyckades faktiskt ta mig hela vägen till hemköp också så nu har jag lite juice och frukt iaf.



Kommentar:
#1: Klara

Ingen orsak. :)

2012-02-16 @ 17:19:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: