MissVixen

2010-02-17
20:12:08

slut som artist!


Får man välja pest eller kolera så väljer jag för tillfället magsjuka!När jag kom tillbaka till jobbet i måndags var Helene hemma med sin dotter och hon kommer inte tillbaka förens på fredag. Idag stannade Monica hemma för magsjuka, och stora delar av barngruppen är fortfarande dåliga. Som tur är har jag haft en klippa till vikarie med mig, och idag har vi börjat sanera avdelningen så gott vi kan. Alla ytor spritas, leksaker diskas och nappar kokas. Hade det varit en vanlig vecka på en etablerad avdelning hade det inte varit så jobbigt, men dels är jag ny i verksamheten och dels så har barnen precis kommit på att föräldrarna faktiskt går när de säger hej så, så det är mycket skrik just nu. Och det är tur att jag har gått till sjukgymnasten, för det sliter på ryggen! Känner av den varje dag! Så, nu har jag klagat färdigt! Jag är egentligen rätt nöjd med tillvaron för jag hinner med att träffa vänner, jag hinner att träna och stressen skolan ger när det hela tiden finns nåt mer man kan plugga är borta!!!Det är bara det att jag är så sliten!

Som sagt så känner jag av ryggen på jobbet, men jag känner verkligen att de övningar jag fått av sjukgymnasten kommer att hjälpa, och om några veckor kommer ryggen nog vara stark nog att jag kan börja träna som vanligt på gymmet! Och jag hade tur till 1000! Jag köpte kort på Fysiken, och jag fick det för studentpris! tydligen får man köpa kortet till studentpris om man går på sjukgymnastig på gymmet! Väldigt trevligt! En till sak som är träningsrelaterad är att jag önskar mig några tillfällen med en personlig tränare i födelsedags present. Eller iaf bidrag till det, för det är ju rätt dyrt! Jag vill att någon visar mig exakt hur jag ska göra alla övningar så jag inte skadar ryggen mer! Nu ska jag dricka upp mitt te och gosa ner mig i soffan igen. Har haft en kväll för mig själv, och det behövdes verkligen, men det ska bli mysigt när Marcus kommer hem snart!

puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: