MissVixen

2009-07-31
19:23:27

Köpenhamn update
Jag har ju lovat lite uppdatering från Köpenhamn, så här kommer den! Jag tycker verkligen man ska promenera överallt när man är där, för att se så mycket av staden som det går! Vi åkte inte buss eller metro en endaste gång! När vi gick för att till christiania så hittade vi ett litet ställe som låg på kanalen. Bokstavligen=) Dit blev det några besök för deras goda tapastallrik och antalet Carlsberg=) Helt klart en pärla i mina ögon!


Är man i Köpenhamn så tycker jag att man ska ta sig en tur till Christiania. Det går inte riktigt beskriva om man inte varit där, men det var mysigt att gå och kika. Det är en "stad i staden" och det går inte riktigt att förstå hur det kan vara som det är. Tycker man det är obehagligt med droger kanske det inte är det bästa stället att vara, för det är lagligt där, och jag var iaf helt facinerad av hur öppet det är! Annars så är det roligt att titta på alla egenbyggda hus, det fanns en del konst, många cafeer... Känner att jag inte direkt ger en rättvis beskivning av det, utan man måste nog gå dit för att se det själv=)

Det här är ju inte direkt en pärla, men några sånna här oväder drog in ibland och jag som är lite facinerad av oväder tyckte det var rätt häftigt att se!

Den lilla sjöljungfrun är nog det mest överskattade turistmålet jag varit på, men det är ju nästan ett måste när man är i Köpenhamn för första gången. Vi var där ungefär så länge som det tog att ta bilden=)

Och som sagt så var metallica konserten GRYM! Hade varit ännu bättre om vi ätit innan och jag kommit ihåg öronproppar, men man kan ju inte lyckas med allt! Vill helt klart tillbaka till Köpenhamn, förhoppningsvis dröjer det inte sååå länge!


Pusspuss på er!
Kommentarer:

håller med dig om att man behöver promenera i köpenhamn, så mkt att se, och nu vill jag ju ta en tur när du påminde mig hur underbart det är :)

2009-08-03 @ 09:38:46
#2: Alexandra

Såg ut som om ni hade det riktigt underbart i Köpenham :) Hoppas allt är bra med dig annars. Kram

2009-08-09 @ 01:19:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: