MissVixen

2009-08-24
16:44:44

på äventyr i skaratrakten
I helgen har jag farit omkring i Skaratrakten med pappa, Hélène, Jenny och Patrik. Konstigt kan man tycka, men inte egentligen. Pappa har släktforskat mycket så vi har åkt runt och tittat på platser som har koppling till släktens historia, så det har varit intressant. Om inte annat så blev jag sugen på att läsa böckerna om Arn, för de utspelar ju sig i samma område =)


Första bilden är från det mysigaste cafét jag varit på! Huset var från 1700-talet och de hade verkligen gjort iordning det till en riktig sommaridyll!! Jag kunde inte göra annat än att dricka päronsoda med sugrör ur flaskan, precis som man gjorde om sommrarna när man var liten. Andra bilde är beviset på att vi faktiskt varit i Skara. Vackra Skara domkyrka! Så lik den i Linköping, fast ändå inte.

Vi var o tittade på Ekedal, ett litet torp utanför Skara. Och om jag inte minns helt tokigt nu så är det därifrån vi har vårt efternamn, så det är allt lite roligt att ha varit där. Pappa blev facinerad av sepia funktionen på kameran, men man kunde ju inte låta bli att fota så här gamla saker på det sättet =) Den blev rätt fin tycker jag!

Nu ska jag röra lite på mig igen, jag kan inte sitta still för länge. Oturligt nog så råkade jag lyfta tvättkorgen fel i lördagsmorse så min rygg pajade igen. Det är inte roligt nån stans! Promenader gör den bättre, och jag märkte idag att styrketräning gör den sämre, även om man låter bli att träna just det området... Blir det inte bra inom två dagar är det jag som ringer min kiropraktor! Som tur är har jag ju min spikmatta som faktiskt lidrar på morgonen. Den hjälper till att få igång blodcirkulationen i det skadade området så stelheten släpper literann iaf.

puss puss på er!

(alla bilder fotograferade av mig)
Kommentarer:
#1: jonna

Åh, vilken fin bild på slutet!!

Jag vill laga mina kameror så jag med kan fota på "rikrigt" igen!



Och domkyrkan är verkligen lik limpköpings :D

2009-08-24 @ 21:40:02
#2: jonna

Åh, vilken fin bild på slutet!!

Jag vill laga mina kameror så jag med kan fota på "rikrigt" igen!



Och domkyrkan är verkligen lik limpköpings :D

2009-08-24 @ 21:40:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: