MissVixen

2007-11-27
06:02:15

smäll på näsan och jordbävningar
Har jag berättat om jordbävningarna föresten? Det är flera stycken varje dag här i Japan. Men vi har bara kännt en och det var igårkväll. Ganska otrologt att vi inte märkt av det mer då det faktiskt var åtta stycken igår... Den vi kände var en 1:a för oss, men där den hade sitt centrum var det en fyra.
Kolla in den här adressen så kan ni se alla jordbävningar:  http://www.jma.go.jp/en/quake/27071100391.html
lite roligt faktiskt=)

För övrigt så har den här dagen gått fel på alla sätt och vis. Klockan är bara snart två så den har faktiskt potential att bättra sig. Vid tre ska vi hem till en Svensk familj och fika lite. Barnen går på skolan så mamman har bjudit hem oss. Ska bli ricktigt kul om min kropp kan ta sig samman.

Kanske ska berätta lite om vad det är som blivit så fel. Vaknade i morse och magen kändes fortfarande lite chockad efter besöket på kinaresturangen igår (berättar om det ikväll...). Jag var yr i huvudet och kände att jag egentligen borde ha legat kvar för jag vet med mig att jag inte riktigt klarar dagarna när jag mår som jag gjorde. Promenaden till skolan var extremt seg.
På morgonen var det meningen at vi skulle vara på elc (early learning center) som är en reggio emilia inspirerad förskola. Yoka som jobbar där varnade oss för att ett av barnen har ett extremt hårt huvud... Jaja tänkte jag, alla har väl hårda huvuden... Såklart så hoppar det här barnet in i mig och knockar min näsa med sitt EXTREMT hårda huvud! Blev så chockad av smällen att tårarna började rinna... och de slutade ju inte rinna... Det var inte ens så farligt med näsan men av tröttheten kunde jag inte sluta...
Så, nu sitter jag på hostelet mitt på dagen när jag borde vara i skolan och skriver här. Gick hem och sov i två timmar så nu känner jag mig mycket bättre, lite öm näsa bara=)
Tycker mest det är lite pinsamt att det blev som det blev, men det är inget att göra åt.

Hoppas på att lite svenskt sällskap ska göra dagen bättre=) Och så har vi köpt tacos som vi ska äta ikväll, det behövs verkligen efter gårdagens matupplevelse=)

Pussokram!
Kommentar:
#1: Anders

He he.. =)

2007-11-27 @ 21:39:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: