MissVixen

2007-11-12
19:18:30

jag leker advent och plockar för japan
advent2
Min hjärna har varit helt inställd på hemtenta de senaste dagarna så jag har inte alls kunnat tänka på att jag faktiskt flyker till Japan på torsdag. Men nu när hemtentan är inskickad börjar det faktiskt sjunka in... Jag åker till Japan på torsdag!!! Har börjat plocka lite med allt som jag ska ha med mig, men har jag tänkt på allt? Tänk om jag missat nåt? Lite stressad över projektarbetet vi ska göra också... Vet inte alls hur vi ska lägga upp undervisningen än och saken blir ju inte lättare av att vi ska göra allt på engelska. Förhoppningsvis känns det lite klarare imorgon efter information kring projektarbetet och möte med handledaren.
Något jag faktiskt har lite svårt med är att jag missar hela advent här i Sverige. Det är helt underbart mysigt med adventsljusstakar, glögg, pepparkakor, lussekatter och chokladkalendrar. Alltså har jag fått improvisera och ha advent här hemma i lägenheten lite i förväg =) Har alltså redan plockat fram adventsljusstake, en tomte, druckit massa glögg, ätit juleskum och såklart druckit julmust. Pricken över i är så klar Lars Vegas =) Förhoppningsvis ska jag inte få abstinens efter advent nu.


här är högen som börjar växa fram med packning
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: