MissVixen

2007-11-19
10:18:16

forsta skoldagen
Nu ar klockan straxt efter 18 har i Japan och jag ar extremt trott! Har varit en ganska overvaldigande dag med sa manga nya intryck, men som tur var har det bara varit positiva sadana=) Alla pa skolan har varit valdigt trevliga och valkomnat oss och barnen ar jattemysiga. Det ska bli spannande att se hur de jobbar har en manad nu da de jobbar pa det sattet universitetet vill att vi ska jobba nar vi kommer ut. Problemet i Sverige ar ju bara att alla jobbar pa det gamla sattet sa det ar valdigt svart att genomfora. Lararen vi var med mest idag har bott i Sverige i tre ar sa hon har redan planerat in att ha luciafirande langre fram i sa det passar in bra med vara planer, vi har ju med oss luciakrona och allt =) Blir antagligen en tur till IKEA nasta vecka ocksa for att kopa lite glogg och liknande =)

Jag tror jag skrev om hur daliga japanerna ar pa engelska igar, men ibland blir man forvanad. Ser man bara tillrackligt forvirrad ut kan det komma fram nan japan med riktigt bra engelska och fraga om man behover hjalp med vagen. Da visar de oss inte bara pa kartan vart vi ska, utan de promenerar med oss hela vagen till stallet vi ska till. Det hande idag nar vi gatt lite vilse i china town. En aldre kvinna kom fram och fragade om vi behovde hjalp, och nar vi pratat ett tag sa kom det fram att vi kom fran Sverige och da visar det sig att hon bott i Goteborg och aven pratade bra Svenska! Jattekul!!!

Har pa vart hostel i Yokohama ar personalen hjalpsam med bra engelska, men det ar nagra sma problem som jag kanske aven namnde igar. Rummet ar extremt litet! Tror det ar max 6 kvadratmeter stort. sa nar vi ska sova viker vi ut vara madrasser pa golvet. Jag ar bara 1,68m och jag tycker det ar jobbigt att ligga rak, benen aker in i vaggen. Stackars Lena som ar annu langre an mig. Ett annat problem ar att madrasserna ar stenharda sa man vaknar av att bade armar och ben ar helt bortdomnade, inte varldens skonaste kannsla. Ska se om vi kan fa lana extra madrasser till inatt.
Men annars sa at det bra har pa vart lilla hostel =)

Nu ar det daxs for middag igen, inte atit sa mycket idag.

Halsa mormor och morfar fran mig! Kul att de med fick se filmerna!

Puss och kram
!
Kommentarer:
#1: Anders

6 kvadrat, du får räkna i kubik istället så känns det bättre.

2007-11-19 @ 21:49:33
#2: catti

you got mail

2007-11-20 @ 21:45:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: