MissVixen

2011-01-09
13:40:31

Listan 2010
Jag gör som förra året och lånar en lista av Sarah.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fick ett fast jobb!  

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag bestämde mig för att inte ge några nyårslöften förra året, så det fanns inga löften att hålla. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Linette och Sonny fick sin lilla Lexie.

4. Dog någon som stod dig nära?
 


5. Vilka länder besökte du? 
Jag och Marcus tog en sista minuten resa till Grekland. En vecka sol och bad gjorde gott för själen!
 
 6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? 
Lugn och ro på jobbet skulle sitta fint! 

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?  
Vad svårt... Kanske 15 januari när jag tog min examen... Eller 18 januari när jag började mitt jobb... Eller kanske hela veckan på Rhodos. 

8. Vad var din största framgång 2010?
Jobbet måste jag nog säga. Det har varit helt sjukt slitsamt och inte alltid roligt, men jag har klarat av det. Det blev ett tufft första år som förskollärare. 

9. Största misstaget?
Behåller jag för mig själv 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har nog aldrig varit så mycket sjuk innan. Börjar man arbeta i barngrupp får man vara beredd på det mesta, men magsjuka 3-4 gånger på ett år var väl att ta i!

11. Bästa köpet? 
Gjorde jag på gymnasiet, men jag har inte dragit så mycket nytta av dem innan denna vinter. Mina underbara drMartens. Många år sen jag var så varm och torr om fötterna en hel vargavinter!
 

12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Frisören skulle jag tro... Aldrig någonsin har jag varit så nöjd med en frisör innan!
Min personliga tränare Ulf konstade också endel, men det har varit värt varenda krona!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fann tillbaka till en vän jag trodde jag förlorat ♥
 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Det är endel, men de som jag lyssnat på mest måste nog vara Don´t stop believin och Use somebody. 
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Privat var jag gladare eller lika glad, men jobbet har inte riktigt blivit vad jag tänkt. Men nu kan det bara bli bättre, så 2011 kommer bli lite lättare hoppas jag=) 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ehh, sparat mer pengar kanske... Tränat...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
vet inte

18. Hur tillbringade du julen?  
Hemma i Linköping♥ Allt var precis som vanligt, förutom att Jonas inte hade sin årliga juldagsfest. Tråkigt tycker jag, men Jag o Jenny åkte på fest i Motala och det blev väldigt lyckat det med!

19. Blev du kär i år?
Fortfarande kär i min Marcus♥ 

20. Hur många one night stands?
Såklart inga!

21. Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre! Och True Blood såklart! 
 
23. Bästa boken du läste i år?

Läste New moon och eclipse igen och de är fortfarande fantastiskt bra! Det som är lite skrämmande är att jag nog inte läst nåt mer än det...

24. Största musikaliska upptäckten?
30 seconds to mars tror jag... men det var några stycken 

25. Något du önskade dig och fick?
Om jag får lov att vara lite materalistisk så är jag fortfarande överlycklig för mitt stora fina Rock by Sweden halsband jag fick av Marcus i 25års present♥
 
26. Något du önskade dig men inte fick?
minns inte så det var nog inget viktigt isf..

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag bakade cupcakes hela förmiddagen och sen när allt folk kom fick jag feber... Men det var trevligt ändå! Och dagen innan hade jag besök av Jonna, Daniel, Henrik och Anders och vi satt och drack öl o hade himlans trevligt.  

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Att jobbet hade flytit på lite bättre. 

30. Vad fick dig att må bra?
 
Marcus, familjen, mina vänner och att vara tillbaka på gymmet!

31. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Dregglade allt lite efter han varulven i True Blood, men vem hade inte gjort det =) 

32. Vem saknade du? 
Min familj som är så långt borta!  

33. De bästa nya människorna du träffade?
Många på mitt jobb som kämpar på precis som jag! 

34. Mest stolt över?
Mig själv! 

35. Högsta önskan just nu?
Jag börja bli tjatig, men jag önskar verkligen att arbetssituationen blir lite lättare!

Sammanfattningsvis så har 2010 varit helt fantastiskt, men det hade kunnat vara ännu bättre om inte jobbet upptog så mycket tankar och kraft! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: