MissVixen

2012-11-23
09:05:31

att inte handla i affekt
Igår hände det något som jag bler riktigt förbannad och ledsen på! Eller man kan nog säga att det varit många bäckar små och gårdagen blev droppen i glaset. Bara för att förtydliga så handlar det om mitt arbete, allt annat i livet är rätt bra för tillfället =) I vilket fall var jag på väg att skriva ett långt inlägg på facebook om detta och jag hade även tankar om att få ur mig skiten här i bloggen, men efter tio djupa andetag insåg jag att det kommer att göra mer skada än nytta. Skriver man eller säger saker i affekt har det tyvärr ofta motsatt effekt.
Däremot så kan jag inte låta allt bero, jag måste kunna gå till min arbetsplats och känna att jag mår bra där så jag ska försöka ta tjuren vid hornen och använda den här ilskan till att säga ifrån. På rätt sätt och till rätt person. Fast när jag tänker efter så är det kanske just det som gjort att jag hamnat här. Att jag säger ifrån och inte bara accepterar saker som missgynnar alla, inklusive barnen! Men det är väl sån jag är helt enkelt och eftersom jag inte tänker sluta med det så får jag väl tåla att jag bryter ihop lite då och då när det blir för tungrott.
 
Nog med allvarligheter och luddigt flum nu! Idag är det fredag och jag tänker återigen ha en fantastiskt fin helg!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: