MissVixen

2010-01-07
20:14:02

nytt år! nya mål!

Det här med nyårslöften har jag lagt ner för några år sen, för man håller dem aldrig ändå. Däremot så har jag lite mål för det nya året som jag ska försöka att klara av att efterleva=)

*För det första så ska jag ta hand om mig själv lite bättre! Det senaste har jag oroat mig aldeles för mycket, ätit helt fel och rört på mig aldeles för lite. Det borde inte vara så svårt egentligen, för börjar jag väl träna så är det mer motiverande att äta bättre och gör jag dessa två saker så mår jag psykiskt bättre och oroar mig mindre. Allt hänger ju ihop!

* För det andra så ska jag försöka att vara ute mer. Jag har ju alltid varit mycket i naturen men det faller mer och mer ur mina rutiner. Hemskt att det blir så! Varje gång jag är i skogen känner jag hur mycket jag trivs där och hur lugn jag blir, så fler skogsturer står på schemat. Nån som vill göra mig sällskap?

* För det tredje så ska jag vårda mina relationer bättre! Det senaste har mina vänner hamnat långt utanför mina prioriteringar, och jag saknar dom! Visst har jag haft en god anledning att inte hinna med, men jag vill inte att det ska vara så. Nu har jag ingen uppsats som ska skrivas längre, så nu har jag all tid i världen borde man ju tycka. Jag ska försöka att åka till familjen oftare också, för jag saknar även dom väldigt mycket ibland.

* För det fjärde så ska jag ta mer bilder! Det finns inget så härligt som bilder från tillfällen man vill minnas, och jag har varit lite dålig på att fota det senaste. Men min kamera är kass, så kan man säga att jag har ett mål att köpa en ny kamera? Canon IXUS 100 IS är det jag vill ha iaf, eller en senare och bättre modell i Ixus serien =)  (kanske nåt att önska sig i examens/25 års present? )

*Det femte är kanske inte sirekt några mål att efterleva, snarare något jag vill prioritera att lägga pengar på längre fram. Det är att resa till solen iaf en gång, och resa till en storstad någon gång. Det suger i restarmen =)

Det finns säkert 100 saker till jag skulle kunna ha som mål, men det här är det jag tänkt på nu iaf. Nu ska jag ta teg i något som varit något jag borde haft som nyårsläfte/mål de senaste (snart) 25 åren! Det är att ta tag i taker innan det är försent =) Imorgon kommer Camilla hit då vi ska skriva opponeringen till vår examination, och jag har inte direkt hittat nåot att ta upp i deras uppsats än vissa formalia saker, så jag borde väl gå igenom den en gång till iaf=)

Åh, jag glömde! Ett mål jag strävar efter är såklart att göra mitt allra bästa på mitt nya jobb! Jag gör aldrig annat än mitt bästa när jag jobbar, men jag är rätt nervös ändå. Det här är första gången jag ska jobba med något som jag ät utbildad till. Efter 3½ år på Universitetet så ska jag kunna något, och folk kommer att förvänta sig att jag vet vad jag gör. Kul, men skrämmande!

Ta hand om er nu!
puss!

Kommentar:
#1: Syss

När du kommer kan vi gå ut i skogen =)Eller så kommer jag till dig så går vi ut i skogen... Och så kommer du med till sand, då har du både vänner, familj o skogen ;)

2010-01-08 @ 09:24:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: