MissVixen

2010-01-30
10:39:58

bättre sent än aldrig...

Jag har tråkigt, men jag orkar inte ta tag i att göra något mer än att sitta här en stund till =) Därför passar det väl bra att (lite sent...) göra en resumé av 2009. Den här listan har jag hittat hos söta Sarah. Som sagt, bättre sent än aldrig!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut ?
Svår första fråga, men ja det treor jag att jag gjorde. Jag blev officiellt sambo med marcus, innan har jag bara bott med vänner så det räknar jag inte riktigt som sambo-boende=) Jag jobbade på camping, något som jag aldrig trodde jag skulle göra.

2. Höll du några av dina nyårslöften ?
Jag tror faktiskt att jag inte gav några nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år ?
Inte nån av de jag umgås närmst med iaf.

4. Dog någon som stod dig nära ?
Nej=)

5. Vilka länder besökte du ?
Jag kom inte längre än till Köpenhamn, men det var underbart!

6. Är det något du saknat 2009 som du vill ha 2010 ?
Stabilitet, lugn, lite mer pengar, ork att göra nya spännande saker!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas ?
2:e november, då fick vi tillgång till lägenheten och fick äntligen bo för oss själva!

8. Vad var din största framgång 2009 ?
att jag orkade ta mig igenom examensuppsatsen, att jag lyckades få jobb både till sommaren och till nu efter januari trots så många sökande, att jag o marcus klarae av den boendesituationen vi hade innan... är nog många fler framgångar om jag tänker till!

9. Största misstaget ?
Att jag lät mig själv tappa taget om min hälsa, i och med det så bröt jag ett löfte till mig själv, så nu gäller det att ta tag i det igen!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig ?
Jag har haft ryggskott två gånger i år! Det är inte illa pinkat när jag inte ens fyllt 25! Och så har jag nog åkt på fler förkylningar än vanligt, men de skyller jag på dåligt immunförsvar pga brist på träning och mycket stress.

11. Bästa köpet ?
Lägenheten! (ok, nu står inte jag på den än, men snart så!!!) 

12. Vad spenderade du mest pengar på ?
Lägenheten=) Annars har mycket pengar gått till luncher när jag glömt mina lådor. Det är så skönt att jag får mat på jobbet framöver = aldrig mer lunchlåda, och mer pengar i plånboken!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad ?
Lägenheten, att jag fick jobb, marcus, mina vänner, min o marcus köpenhamnresa, Winnerbäckkonserten - han är lika bra varje gång, öäven om jag nog inte kan räkna de konserter jag varit på med honom på mina båda händer längre =)

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om 2009 ?
konstigt nog så är det nog Lady Gaga - Bad Romance. Men det är bara för att jag blev så förvånad över att Marcus helt otippat älskade den låten =)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år ?
Vill inte säga att jag var ledsnare, snarare mer känslolös. Inga höga toppar och inte många dalar. Det var ett ok år, men förhoppningsvis blir 2010 mer glädjefyllt =)

16. Vad önskar du att du gjort mer ?
Skrattat, varit mer oroslös, varit mer med mina vänner

17. Vad önskar du att du gjort mindre ?
Oroat mig, allt har ju en förmåga att lösa sig för mig ändå =)

18. Hur tillbringade du julen ?
Nästan som vanligt hemma hos mamma, grannar på besök, juldagsfrukost hos Eva, juldagsfest hos Jonas! Den var precis så som jag vill ha den, förutom att vi saknade A-M hos oss på julafton. Men vi hälsade på henne, så det blev ju bra ändå!

19. Blev du kär i år ?
Det var jag ju redan =)

20. Hur många one night stands ?
Jag har ju min Marcus, så sånt klarar jag mig utan!

21. Favoritprogram på TV ?
True Blood!

22. Bästa boken du läste i år ?
Hela Twilight serien! Jag har nog aldrig läst så många sidor på så kort tid! Jag var helt fast i början av sommaren, och jag är fortfarande helt sånd!

23. Största musikaliska upptäckten ?
Tror inte jag hittat nåt nytt, men jag har hittat tillbaka till Winnerbäck, Counting Crows och Damien Rice. Det är kärlek för mig, på gott och ont! 

24. Något du önskade dig och fick ?
ja =)

25. Något du önskade dig men inte fick ?
mer pengar i kassan!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009 ?
Den var underbar!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre ?
mer ork, mer tid för mig själv, mindre stress, träffat mer av mina vänner 

28. Vad fick dig att må bra ?
Marcus, min familj, mina vänner

29. Vilken kändis var du mest sugen på ?
Hehe, ja jag bliv ju som en tonåring igen av twiligth och new moon! Jag säger bara Edward Cullen och Jacob Black! Okej, det är figurer i filmer, men ändå!

30. Vem saknade du ?
Jag saknade nog alla mina nära rätt mycket under 2009, ibland önskar man att alla kunde finnas på samma plats!

31. De bästa nya människorna du träffade ?
Vet inte om jag har träffat så många nya människor, men jag har hittat tillbaka till några jag trodde var borta. Det är jag glad för!

32. Mest stolt över ?
Att jag aldrig har gett upp!!

33. Högsta önskan just nu ?
Att 2010 kommer bli fantastiskt, att jag kommer trivas till 1000 på jobbet, att vi får iordning i lägenhten, att jag har mer tid att må bra!

Jag är imponerad om någon faktiskt orkade läsa hela listan! Cred till dig isf!!!

För övrigt så är jag övertygad om att 2010 kommer bli bra, för året har ju renad under första månaden fått en bra start! Jag är färdig med min utbildning, jag har ett jobb med bra kollegor, jag kommer ha råd att göra mer, jag kommer ha tid att göra mer eftersom jag inte behöver plugga på fritiden, jag fick en fantastisk examenspresent av mormor o morfar som gör livet lite lättare, jag ska få en väldigt trevlig present av pappa o Hélène... Ja ni hör ju, en bra start helt enkelt!!!

Kommentarer:
#1: Pappa

Jag orkade minsann igenom alltihop, ända till slutet! Kram! :-)

2010-01-31 @ 10:32:01
#2: jonna

I love listor :D

Kan du inte visa din fina klackskor?

(Är så nyfiken igen)

KRAM

2010-01-31 @ 12:10:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: