MissVixen

2009-02-10
16:47:22

min viktresa
När jag var hemma i jul så tittade jag igenom gamla fotoalbum och då slog det mig att hela min familj (minus lillebror kanske...) alltid har pendlat enormt i vikten. För min del har det nog alltid bara gått uppåt sakta men säkert. Vissa perioder har jag sett smalare ut, men det har mest varit för att jag dragit iväg i längden. Jag minns när jag ställde mig på vågen nån gång under gymnasiet och den visade 86 kilo!!! Det var bara en kort period jag vägde så mycket, men att ligga konstant runt 80-82 kilo är inte heller så bra när man bara är 168 cm lång... De här två bilderna är från sommaren 2006, alltså 2½ år sedan och då kände jag att det var nog.

 
I september det året började jag plugga på lärarprogrammet och vid den punkten frågade mitt ex om jag ville vara hans "försökskanin" till ett projekt i sin utbildning. Han läste till sjukgymnast och de hade som uppgift att få igång en stillasittande person. Vi drog det lite längre än så så vi båda bestämde oss för att gå ner i vikt och bli bättre tränade. Och framför allt för att må bra! Jag promenerade till och från skolan varje dag så det blev en timmes promenad tillsammans plus att jag åt lagom och tränade annat fem dagar i veckan. Jag slutade även dricka alkohol helt de fyra månader vi höll på med det här. Ni kan ju gissa att det gick bra!!! Vid jul hade jag gått ner från 82 kilo till 68!!! 14kg!!!
Här är bilder från våren 2008, 14 kilo lättare och jag mådde så mycket bättre än innan!!! Var ju fortfarande inte pinnsmal, och det vill jag inte bli heller. Det var en vikt jag trivdes i!

  
Efter jag träffade Marcus i somras och började spendera tiden här i Partille hela tiden så slutade jag träna då jag hellre umgicks med honom än att ta mig till Fysiken. All den goda maten man gärna äter när man är nykär hjälpte ju inte heller till så jag har gått upp till 72-73 kilo igen! Och det ser ut som det är mer då jag har förlorat mina muskler och fått fett istället!!! En bild från en fest som hamnade på facebook innan jul blev en liten väckarklocka. Jag trivs inte med kroppen längre och på den bilden syntes alla anledningar varför! Nu är mitt mål 65 kilo och en stark kropp som pallar mitt framtida yrke som förskollärare. Jag vill inte få ryggskott igen! Att redan ha haft 2 stycken i 23 års ålder är illa nog!

Ja, det här var min viktresa i korta drag fram tills idag. Fortsättning följer =)
Kommentarer:
#1: Mia

Hej! Tack så mycket!



Vilken fin blogg du har. Den hamnar i favoriter direkt.



Vad kör du för soppor? Lycka till med viktnedgången! Det kommer gå galant.

2009-02-10 @ 18:42:28
#2: Maddo

Jag håller tummarna! =) Kram

2009-02-11 @ 10:27:13
#3: Alexandra

Vilken skillnad :)Vill du ha sällskap någon dag du promenerar så hör av dig :)



Jo, jag tänkte på det här när vi fyller år. Hur ska du göra med ditt firande och så ?



Kram

2009-02-11 @ 14:34:52
#4: Tovan

Hejar på dig !!

2009-02-16 @ 20:46:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: