MissVixen

2012-04-03
21:30:58

Lunginflammation??

Jag har visst varit lite frånvarande på bloggen det senaste. Tror det beror på att det är så mycket jag vill göra och skriva att det lixom tar stopp. Jag får inte ur mig ett ord! Jag har massa tankar kring jobbet och hur man kan förbättra där, jag funderar på distansutbildning till ateljerista, jag flänger runt och träffar mina fina vänner och min familj och så har jag ju varit i mitt fina Göteborg! Det händer mycket helt enkelt, men det är mest positiva saker iaf. Och snart är det ju dags för Italien-resan! Jag längtar galet mycket!!!

Men tillbaka till rubriken. Har de senaste dagarna varit lite hostig och uppretad i luftrören. I söndags blev det lite värre men igår bröt det ut helt och hållet. Jättetungt att andas, fick knappt fram några ljud alls, allt gick i slowmotion och en stigande feber trost febernedsättande. Var faktiskt lite otäckt, funderade på att åka in till sjukhuset när jag inte fick ner febern, men tillslut vände det. Var på vårdcentralen idag och hon kunde inte höra nån lunginflammation, men jag skickades på lungröntgen iaf för att vara helt säkra. Väl där hade de glömt att skicka in remissen från vårdcentralen så då fick jag vänta en stund på att det skulle lösa sig innan jag fick komma in. Sen när det var klart skulle jag vänta utanför så de fick kollat att bilderna blev bra innan jag kunde åka hem igen, men då glömde de bort att säga till mig och gick på lunch istället. Så då satt jag där i 45 minuter i onödan. Efter det skulle de ringa från vårdcentralen med röntgensvaren men det har de också glömt trots att jag ringt och påminnt. Som tur är andas jag mycket lättare nu så jag tror inte att det är lunginflammation, men är det det så är det ju jäkligt dåligt eftersom man måste börja behandla rätt fort.

Oj vad gnällig jag blev nu! Skyller på febern... Som tur var alla jag mötte väldigt trevliga och tog mina besvär på allvar vilket inte alltid är en självklarhet när man söker vård. De kanske borde kolla upp sina minnen lite bara. Eller så har dom det, precis som jag, för mycket att göra på jobbet så stressen gör att man glömmer rätt fort. Nu blev det mycket text och lite innehåll så applåder till den som orkade läsa =)

Kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: