MissVixen

2011-05-28
11:34:16

efter en vecka...

Jag vet inte om det är detoxen eller bara det att jag har tagit tag i de bitar av mitt liv som jag inte trivs med, men jag är pigg! Från att ha gått i en konstant trötthetsdimma lääänge nu så har jag både igår och idag kännt mig full av energi. Igår kunde jag läsa böcker på jobbet i 20 minuter (!) utan att nicka till hela tiden, det var länge sen det=)

Förra våren vi detoxade så blev jag enormt trött och illamående med huvudvärk de första dagarna. Sen gick det över till den energin jag känner nu där jag kunde sova hela nätterna och vakna utvilad. Den här gången har jag fått lite huvudvärk, men det har inte varit farligt alls. Och så har jag kännt av att jag uteslutit mycket kolhydrater. Äter inget socker, vete eller växter som vuxit under jord. Det enda sockret jag får i mig kommer från frukt, vilket jag inte åt under förra detoxen.

Det jag har ätit under första veckan är banan och nån mer frukt + lite naturell yoghurt till frukost. Igår och idag har jag druckit smoothie gjord på jordgubbar, banan och cocosvatten. MUMS! Till lunch har jag till exempel ätit sallad med kikärtor och fetaost eller kycklingfile med grönsaker. Liknande till middag. Jag har uteslutit kaffe, mjölk, te (utom ört-te) och sötade drycker helt. Det jag har druckit är vatten i mängder! Citronerna går åt här hemma för att smaksätta vattnet.

En anledning till att jag är piggare kan säkert vara att det var länge sen jag åt så mycket grönsaker och frukt, kanske helt enkelt har haft brist på nåt. Och det är ju rätt logiskt att man sover bättre när man tar bort socker och koffein. Jag hoppas den här energin håller i sig! Snart ska jag till läkaren med för att kolla upp mitt knä och varför jag blir sjuk så fort jag tränar. Är trött på att få hosta i flera dagar efter ett träningspass!





Kommentar:

GÖTT !



och sant så sant där med rabattkoder, menj aghar blivit mycket bättre på hur jag shoppar. jag ville ha en acne dress, och den bara den kom hem ! så då blev de ju billigt på ritkigt :P



Ha en fin dag söt

2011-05-30 @ 11:48:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: