MissVixen

2009-02-22
22:02:27

intresseklubben antecknar!
Jag tror att jag är fit for fight igen. Av förkylningen är det bara små spår kvar och helgen har gjort gott för orken också. Fredagskvällen spenderades hos Marcus farmor och farfar på lite middag och sedn blev det tidig sänggång för mig. Gårdagen började jag med en arbetsintervju som jag tror gick bra, men jag vågar inte hoppas på för mycket... De intervjuar nämligen 1200 personer för färre än 80 platser! Efter det skulle vi ut för långpromenad. "Vi går en sväng på bohusleden" tyckte Marcus. Måste lära mig att han har en förmåga att beräkna avstånd lite fel, för det slutade med att vi knatade runt i skogen i tre timmar i snöoväder! Blev rejält nerkyld vilket nog inte var så bra när man har en förkylning i kroppen=)

Vi har börjat äta lite mat igen. Små, nyttiga portioner utan kolhydrater. Kombinerar det med pulvret just nu för att få lite variation. Förhoppningsvis ska kilona gå nedåt ändå, men inte lika fort. Så igår stannade vi till hon Marcus pappa och lagade lite mat o tittade på början av melodifestivalen. Blev erbjuden att åka med på bowling men jag valde att åka hem istället. Satte mig vid datorn för att skriva här men tappade all motivation när jag spillde ut min komm te över tangentbordet och resten av skrivbordet...

Som tur är har söndagen varit bättre! Gick upp vid 9, vilket jag tycker är lagom en söndag. Plockade in tvätt, damsög och diskade. Sedan åkte vi in till stan för en kopp kaffe med Alex och nu har jag suttit och läst hela kvällen. Fick en för tidig födelsedagspresent av Marcus som jag tycker alla ska läsa. Den hemliga kocken som handlar om alla tillsatser som finns i den mat vi faktiskt tror är bra! Skrämmande med nyttigt att veta! Det är ju praktiskt taget omöjligt att undvika alla tillsatser, men vet man vart man ska leta så kan man ju undvika det i så stor utsräckning som det går.

Nu ska jag packa ordning träningskläder för morgondagen då jag har en instruktion på gymet och ska få ett personligt program. Kommer bli grymt! Hoppas på att bli ännu mer motiverad att gå dit när jag vet att jag gör allt rätt och får med alla muskelgrupper.

Oj, blev en lång updatering det här! Imponerad av den som orkat läsa hela texten=)

pussokram

(Helgens skämt: Vad är det som går och går men aldrig kommer fram? Svar: Malin och Marcus på skogspromenad)
Kommentarer:
#1: Syss

haha, som jag feberyr för två veckor sen när malin o staffan med våld tvingade mig ut på en kort vacker vinterpromenad... 20 min my ass!! Fan vad dåligt jag mådde efter det!

2009-02-22 @ 23:59:53
#2: Pappa

Min första tanke (naturligtvis) var ju: Hur gick det med datorn? Själv fick jag köpa en ny, efter en liknande händelse för en månad se'n! Men det var förhoppningsvis bara ett tangentbord för dig? Sköt om dig i alla fall, och var rädd om kroppen!

2009-02-23 @ 09:39:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: