MissVixen

2009-12-21
15:06:09

en stund att andas


Snön har vräkt ner i två dagar nu och det är helt vitt och kallt ute. Av någon konstig anledning känns allt lite lättare när min värld är vit. Annars så kan det ju vara så att den känslan av lättnad som börjar sprida sig beror på att jag har en ledig eftermiddag för första gången på läääänge. Uppsatsen är skickad till handledaren så vi får inte göra mer på den innan vi har haft möte med henne imorgon. Så just nu njuter jag av att vara själv och ha adventsljusstaken jag fick av mamma tänd. Alla fyra ljus brinner, och det är lite svårt att förstå fjärde advent redan har varit. Hela december har försvunnit i nå uppsatsdimma.

Men det är ju faktiskt så att jag kommer ha hela sex dagar då jag ska försöka att inte tänka på uppsatsen alls! I jul vill jag slappna av, och sen ska vi bara justera småsaker onsdagen innan nyår. Efter det får den vara som den är, för mer kan vi inte prestera. Men jag är nöjd! Tror faktiskt att den kommer bli riktigt bra!

En annan anledning till att jag är lite lugnare nu är att Marcus och jag pratade ordentligt igår, första gången på länge. Även bra förhållanden har sina svackor, och det senaste har det varit en del irritationer. Men ett tecken på en bra relation är väl kanske att man faktiskt kan lösa sådana situationer?

Nu ska jag bara andas lite och njuta av att allt känns lite lättare igen.


Kommentar:
#1: Pappa

Det är bara att acceptera, att när yttre faktorer tar för mycket tid, så får man sätta i klackarna ibland och se till att vårda alla relationer också. Tecknet på en bra relation är väl att man övervinner sådant också!

2009-12-21 @ 15:44:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: