MissVixen

2008-03-05
09:51:42

I vilket land ligger London?

Jag som resten av alla lärar studenter har fastnat på svts serie "Klass 9A". Det är verkligen skrämmande att se hur mycket kunskaper som fattas hos de här eleverna, och som en av de nya lärarna sa i serien så är eleverna faktiskt inte dumma! Och helt ärligt så förstår jag att det ser ut på det här sättet i Sverige nu när jag fått inblick i hur lärarutbildningen ser ut. Det som de lägger absolut störst vikt vid hela tiden är examensarbetet vi ska skriva sista terminen. Nästan hela terminen jag läser nu går ut på att förbereda oss inför det kommande examensarbetet. Är det inte lite konstigt att de lägger vikten vid att lära oss skriva uppsats när vi går utbildningen för att lära oss bli lärare? Väldigt märkligt tycker jag!
Lärarna jag träffade i Japan pratade så gott om svensk skola och utbildningen här i Sverige. Tydligen har vi bra rykte runt om i världen, det som är synd är ju att vi inte lever upp till det.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: