MissVixen

2007-11-22
14:02:51

packar för tokyo
Imorgon har jag varit här en vecka. Känns faktiskt som vi varit här mycket längre, men det är nog för att allt har varit nya intryck.
Försökar packa ihop våra saker för imorgon åker vi till Tokyp igen direkt efter skolan, Vårt hostel här i Yokohama var fullbokat så vi drar tillbaka till det vi bodde i när vi först kom till Japan. Känns faktiskt lite som man är på väg "hem" när man ska dit... Var så mysigt det och man träffade så mycket folk. Här i Yokohama finns det inget gemensamt utrymme att umgås på så man träffar sällan de andra som bor här vilket är lite synd.
Ska bli så kul att komma till Tokyo igen utan jet-lag! Nu kanske vi till och med orkar shoppa lite =)

Vi har träffat några av de svenska barnen på skolan. Det är rätt mysigt att möta folk som man kan prata svenska med. Även pratat med några av föräldrarna och tydligen är det en rätt stor svensk community här i Yokohama. Kul!

Igårkväll var vi somsagt på teater på skolan. Det var två high school elever som hade satt upp Alice in wounderland med barn i middleschool. De var riktigt duktiga! Enda nakdelen var att scenerna förflyttades runt hela skolan så ibland var de utomhus vilket var rätt kallt! (Inte för att jag ska klaga på vädret... solen skiner när vi går upp klockn sex på morgonen, det är fortfarande ljust vid fem och det är ca 10 grader varmt på dagarna, ibland varmare...)

Vi ska nog försöka lägga upp en film från Yokohama nån dag snart så ni får se hur litet vi faktiskt bor =) Har inte tagit oss för att fixa det än bara... 

puss och kram!
Kommentarer:
#1: Syss

Här är det mörkt när man kliver upp o mörkt när man kommer hem... Men vad gör det när det snart är ADVENT!!!!

Kändes lite märkligt när man satt på jobbet o snackade med dig o du var tvungen att gå o lägga dig... jag hade iofs gärna gått o lagt mig jag med, men jobba bör man annars kan man intebetala hyran:D

Pöss o Kramen!

2007-11-22 @ 23:10:28
#2: Sessan

Nu är jag avis, verkligen... Tokyo, herregud vad coolt. Du får vinka till Hello Kitty från mig! vAD ska du göra där?

2007-11-24 @ 19:21:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: