MissVixen

2007-12-01
08:52:37

lördag helg tre

Igår kväll var nog den roligaste kvällen jag haft här faktiskt. Vi var ute och åt med Yoka som var med oss förra helgen och en annan Chris som jobbar tillsammans med henne. Chris hade med sig sin lilla famlilj så det var två barn som sprang omkring ock klängde på oss och en 7 veckor gammal bebis också. Hans japanska fru var såklart också med. Vi åt en typisk japansk rätt som jag såklart inte kommer ihåg vad den heter, får kolla upp det så jag vet =) Jättegott var det. Vi satt runt ett litet stekbord så vi stekte vår egen mat. Vi började med små bläckfiskbitar (!) som vi la i små bollformade järn tillsammans med en smet och grönsaker. Det var faktiskt helt ok, men det var väldigt segt med bläckfisk...
Sen var huvudrätten nån pankaksliknande smet med massa grönsaker i och en extra topping som man valde. Tror våra toppingar var flösk, vitlök, vårlök, ost ock köttförs. Inte allt i samma då alltså. Man blandade ihop allt med smeten och stekte till en stor kaka. Det här var verkligen jättegott!!!
Den sista rätten var nåt liknande men lite rinnigare... inte jättegott, men helt ok.
Efteråt fick vi följa med hem till Chris och natta barnen. Jag fick mata och lägga minstingen =) Hon var sååå söt! Sedan åkte vi och mötte upp kökspersonalen från skolan för en öl. Var trevligt, men blev en tidig kväll. Dels för att planen var att vi skulle upp idag och dels för att Lena kände sig dålig.

Idag skulle vi egentligen först på en marknad och sen ut och äta shabushabu med Hostelkillen, men Lena har varit jättedålig. Haft hög feber hela natten och dagen så det blev inget med de planerna. Jag åkte till landmark tower och shoppade lite, men det var så dyrt så det blev bara två småsaker.
Landmark tower är Japans högsta byggnad.
Om ett tag ska jag möta upp Yoka för lite mat. Försöker göra lite av dagen även fast det inte blev som vi tänkte. Hoppas jag håller mig frisk nu bara, känner mig rätt hängig jag med.


Föresten! Vad är det för skillnad på occtipus och squid på svenska? Har vi olika ord för de, eller heter allt bläckfisk?


Pussokram!

Kommentar:
#1: cillen

Tja
Jag tror att octopus är typ en ursula i lilla sjöjungfrun
med tjocka sugproppsarmar och en squid är typ en sån dära bläckfisk med smala armar och typ man kan lyfta den i huvudet och man äter la kroppen.. det som ser ut som ringar......=)Bra förklaring va... =) Båda är bläckfiskar men ser lite olika ut... Hänger du med...Kram

2007-12-01 @ 14:30:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: